Haluaisitko nukkua kuin jääkarhu?

7934079_s.jpg

 

Tällä helpolla hengitysharjoituksella lasket helposti kierroksia ja rentoutat koko kehon nukahtamista varten.

Harjoituksen nimi on 4-7-8 ja sen on kehittänyt lääkäri Andrew Weil.

Harjoite menee seuraavasti:

Pidä kieli kevyesti kitalaessa etuhampaiden takana koko hengitysharjoituksen ajan.

1. Hengitä voimakkaasti keuhkot tyhjäksi suun kautta.

2. Hengitä sisään nenän kautta laskien samalla neljään.
3. Pidätä hengitystä laskien seitsemään.
4. Hengitä ulos voimakkaasti ja äänekkäästi suun kautta. Laske samalla kahdeksaan

5. Siirrry kohtaan 2 ja aloita sykli alusta kunnes olet tehnyt tämän neljästi.

Nopeudella ei ole väliä. Tärkeään on pitää uloshengitys kaksi kertaa pidempänä kuin sisäänhengitys.

Tämä on hyvä työkalu nukahtamiseen tai muuten vaan poistaa pääsumua kiireen keskellä.

Lisätietoja ja esimerkkivideo harjoitteesta Adrew Weilin sivuilta: http://www.drweil.com/drw/u/VDR00160/Dr-Weils-Breathing-Exercises-4-7-8-Breath.html